Jeseň je ideálny čas na beh

 

Zdá sa vám, že jesenné dni sú priveľmi chladné na behanie? Opak je pravdou. Teploty vonku sú tak akurát a pokiaľ budete mať šťastie na suchú, farebnú jeseň s dostatočným počtom slnečných dní, behanie bude pre vás jedna radosť! Stačí si obliecť primeraný počet vrstiev, obuť na nohy tenisky a môžete vyraziť.

Najmä pre začiatočníkov je jeseň ideálny čas začať s behom,“ prezrádza športová koučka. „Namiesto toho, aby ste všetok svoj voľný čas preležali na gauči a strávili ho sledovaním televízie, máte perfektnú príležitosť vybehnúť von na čerstvý vzduch a urobiť tak niečo pre svoje zdravie,“ dodáva. Ani sa nenazdáte a prebehnete tak plynule do zimného ročného obdobia, kedy z vás už bude ostrieľaný bežec. Nehovoriac o tom, že behom na čerstvom vzduchu si budete perfektne budovať imunitu, čo je v týchto dňoch rozhodne viac než potrebné.

obr_02_1

5 tipov na správny beh počas jesene

Neprežeňte to s oblečením. Ako v každom ročnom období, tak aj na jeseň je dôležité vybrať si správne bežecké oblečenie. Všeobecne platí, že by nemalo byť príliš teplé. Ako prvé by ste si mali obliekať funkčné tielko, ktoré dobre prilieha k telu, aby vás nechladilo v oblasti krížovej chrbtice. Nasledovať by malo bežecké tričko s dlhým rukávom a tenká funkčná bunda. Spodnú vrstvu majú tvoriť bežecké nohavice. Nezabudnite na správne bežecké ponožky, tenké rukavice a priliehavú čiapku. Tenisky zvoľte nepremokavé.

Vyvarujte sa prekrytia úst. Šál aj nákrčník nechajte doma. Dýchať do látky, kde sa bude váš dych kondenzovať do kvapôčok vody, ktorá vás bude následne chladiť na pokožke, nie je pre beh vhodné. Spôsobovalo by vám to zbytočné ochladzovanie a diskomfort.

Dbajte na pitný režim. Na jeseň, kedy nám už nie je tak teplo, ako v lete, často zabúdame na dodržiavanie každodenného pitného režimu. Pred behom si doprajte pohár vody a ďalší približne 10-15 minút potom, ako sa z behu vrátite domov. Netreba zabúdať, že priebežné pitie čistej vody počas celého dňa ja kľúčové.

Doprajte si regeneráciu. Ideálna frekvencia behu na začiatok je 3x do týždňa. Nepreháňajte to zbytočne a nechodievajte behať každý deň. Mohli by ste sa tak vyčerpať hneď na začiatku, čo by vás mohlo skôr odradiť. Medzi jednotlivými behmi doprajte svojmu telu čas na regeneráciu. V prípade, že si pri behu natiahnete sval alebo vás rozbolí kĺb, či šľachy, použite hojivé náplaste alebo gél s aktívnymi látkami, ktoré poskytnú končatinám rýchlu úľavu.

obr_03

S appkou to pôjde ľahšie. Nainštalujte si do svojho smartfónu aplikáciu, prostredníctvom ktorej budete môcť sledovať svoj bežecký progres. Takéto sledovanie a vyhodnocovanie bude pre vás určite motivujúce a zábavné. Vhodný je tiež krokomer, ktorý si cez USB pripojíte k svojmu počítaču. Stiahnite si tiež svoju obľúbenú hudbu a vytvorte si playlisty určené špeciálne na behanie. Uvidíte, že s takouto výbavou sa budete na beh vždy len a len tešiť.

Chodievate si zabehať? Ako často a čo vás najviac motivuje?

Zdroj obrázkov: Pixabay

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie