Nedajte šancu črevnej viróze

Leto je čas horúcich dní a so stúpajúcou horúčavou rastie aj počet tráviacich problémov. K niektorým z bežných tráviacich alebo gastrointestinálnych porúch patrí gastroenteritída, pálenie záhy, zápcha, syndróm dráždivého čreva. Sú sprevádzané príznakmi, ako sú kŕče žalúdka, hnačka, vracanie a nadúvanie žalúdka, čo nie je v lete, v čase dovoleniek, vôbec príjemné. Preto je veľmi dôležité počas leta regulovať svoje stravovacie návyky, aby sme zostali zdraví a mohli si ho naplno vychutnávať.

Obr_03

Ako sa v lete vyhnúť tráviacim ťažkostiam?

Pozor na street food. V prípade, že sa na dovolenkách stravujete v reštauráciách a v zariadeniach rýchleho občerstvenia, svoju voľbu starostlivo zvážte a vyberajte si skôr overené reštaurácie. Práve v lete je dôležité, ako reštaurácia skladuje svoje potravinové zásoby, čo v prípade predajní ponúkajúcich street food, zmrzlinu a v bufetoch na kúpaliskách platí dvojnásobne. Predtým, ako si vyberiete reštauráciu kam sa pôjdete najesť, je dobré prečítať si o nej recenzie návštevníkov na internete.

Obr_02

Vyraďte vysmážané a príliš pikantné jedlá. Vyhnite sa ťažkým a mastným jedlám, pretože ich trávenie trvá dlhšie a zvyšujú pálenie záhy, čo má zasa za následok nafúknutie žalúdka. Zahrňte do svojho letného jedálnička veľa čerstvého ovocia a zeleniny, najmä jablká, hrušky, melón, bobuľové ovocie, ananás, uhorku, paradajky, mrkvu pokojne aj v podobe zeleninových či ovocných šalátov. Svoju dennú porciu jedla si rozdeľte do viacerých menších porcií, pretože to uľahčuje trávenie. Práve ovocie a zelenina majú veľa vlákniny a tým pomáhajú znižovať hladinu cholesterolu.

Obr_04

Dbajte na dostatočnú hydratáciu. V prípade, že sa tráviacim ťažkostiam predsa len nevyhnete, dajte si pozor na dostatočný prísun čistej vody. V prípade, že sa obávate kvôli hnačkám dehydratácie, vypite rehydratačný roztok zakúpený v lekárni. Ak ťažkosti trvajú viac ako 1 deň a vám hrozí dehydratácia, kontaktujte svojho lekára. Pri masívnych hnačkách a vracaní u detí by mohla nastať dehydratácia oveľa skôr ako u dospelého jedinca, preto nečakajte a obráťte sa na svojho pediatra ihneď.

Obr_05

Užívajte probiotiká. Čím skôr si probiotiká nasadíte, tým rýchlejšie vám zaberú. V prípade, že chcete predchádzať žalúdočným ťažkostiam konzumáciou probiotických potravín, zaraďte do svojho každodenného jedálnička probiotické jogurty, fermentované ovsené vločky a fermentovanú zeleninu. Môžete ich konzumovať po celý rok a priaznivo tak ovplyvňovať črevnú mikroflóru svojho tráviaceho traktu, ktorý je centrom nášho imunitného systému.

Obmedzte cukor, kofeín a majonézové jedlá. Cukor nie je práve potravina, ktorá by priaznivo ovplyvňovala náš tráviaci trakt. Preto je lepšie sa v lete vyhnúť prílišnej konzumácií sladkých jedál a nápojov. Majonéza zasa patrí k rýchlo sa kaziacim potravinám a preto ju radšej nahraďte jogurtom. Kofeín pri žalúdočných ťažkostiach úplne vyraďte.

Hýbte sa. Každý deň športujte: behajte, bicyklujte sa, plávajte, korčuľujte sa, choďte na turistiku. Pohyb a šport je pre váš tráviaci trakt mimoriadne dôležitý a netreba ho zanedbávať. Ak sa navyše ešte aj skĺbi s pobytom na čerstvom vzduchu, počas ktorého si vyčistíte hlavu a psychicky si oddýchnete, budete mať určite krásne leto plné dobrodružných zážitkov.

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie