Nedajte v zime šancu suchej pokožke

Vonku zima, vietor a mráz, vnútri vykúrené, neraz dokonca prekúrené prostredie, vrstvy oblečenia, horúca voda. Denne svoju pokožku namáhame hneď niekoľkými spôsobmi a zimné ročné obdobie ju dokáže poriadne vyčerpať. Poveternostnými vplyvmi stráca vlahu, pružnosť a jas. V dôsledku toho môže pokožka na celom tele svrbieť, praskať ba dokonca bolieť. S našimi vychytávkami sa však suchej kože zbavíte do pár dní!

obr_02 (10)

Sprcha má byť vlažná

 

Jednou z chýb, ktorou si sami spôsobujeme diskomfort na pokožke, je príliš horúca voda vo vani či v sprche. Je pochopiteľné, že po celom dni v práci alebo pobyte vonku sa chceme doma zahriať a dopriať si chvíle pohody, no poďme na to s rozumom. Treba dbať na to, aby voda v kúpeli alebo v sprche nebola horúca, len príjemne teplá. Ideálna teplota je 37-40 °C. Prekročenie hornej hranice už nie je pre pokožku dobré. 

 

Mydlo má byť šetrné

 

Nemenej dôležité je aj to, aký umývací prostriedok na hygienu kože zvolíme. Oveľa lepšie než agresívne mydlo, ktoré pokožku nadmerne vysuší, sú umývacia emulzie alebo šetrné gély bez obsahu mydla či dokonca sprchové oleje. Tie pokožku zbavia prachu či akýchkoľvek nečistôt a zároveň ju hydratujú. Môžete ich používať na ruky ale aj na pokožku celého tela. 

 

Suchá masáž tela

 

Vhodné je tiež zaobstarať si kefku na telo a pred každým kúpeľom či sprchovaním ňou nasucho celé telo vymasírovať. Tento krok zabezpečí odstránenie odumretých čiastočiek a dodá pokožke hebký základ pre ďalšie kroky v každodennej starostlivosti.

 

Krémovanie na záver

 

Po masírovaní a hygiene prichádza na rad nanášanie telového mlieka, krému alebo oleja. Zvoľte si taký produkt, ktorý vám najviac vyhovuje, ideálne neparfumovaný. Najdôležitejšie tajomstvo však spočíva v jeho nanášaní na mierne vlhkú pokožku. Docielite to tak, že mäkký uterák na pokožku tela po sprche či kúpeli len jemne prikladajte. V žiadnom prípade ním kožu šúchajte a nenamáhajte ju. Nezabudnite na každodenné krémovanie rúk a chodidiel nôh. Von nevychádzajte bez rukavíc a pery si ošetrujte balzamom.

obr_03 (10)

Noste prírodné materiály

 

Uprednostnite oblečenie z materiálov akými je bavlna, ľan či hodváb. Vlna síce zahreje, no pokožku zbytočne dráždí. Na športovanie noste funkčné oblečenie, nezotrvávajte v ňom však aj doma. A na záver, nezabudnite na pitný režim a konzumáciu dostatočného množstva ovocia a zeleniny. 

 

Pripravila: Lucia Gáborová

 

Foto zdroj: Unsplash, Freepik