Podporte imunitu u detí

Návrat do školy býva pre našich najmenších silnou zaťažkávacou skúškou. Nielenže na nich pôsobí stres z nového denného režimu a návalu povinností v podobe skúšania, písomiek a testov, ale sú aj vystavené vírusom a baktériám z nového prostredia v kolektíve. Preto je vhodné začať posilňovať imunitu u detí od prvého dňa nástupu do školy.

Ako podporiť imunitu našich najmenších

Režim dňa. Presný režim dňa je pre deti kľúčový, aby sa vedeli zorientovať aká činnosť bude nasledovať. Režim pre nich predstavuje akési orámcovanie ich dní, poskytuje im ukotvenie v jednotlivých činnostiach, čo im prináša pocit harmónie a pokoja. Deti by mali robiť jednotlivé činnosti približne v rovnakom čase.

Zdravý spánok. V prvom rade je dôležité, aby rodičia dbali na to, aby spánok ich detí bol dostatočne kvalitný a dlhý. 3-6 ročné deti by mali spávať 10-12 hodín denne. Od 7 do 10 rokov by deti mali spať 10-11 hodín a staršie, ako dvanásťročné deti majú potrebu spánku už individuálnu. Niektoré potrebujú spať rovnako dlho ako dospelí, teda 8 hodín, iné deti a dospievajúci potrebujú spať 9-10 hodín.

obr_02 (2) (1)

Základom je, aby dieťa vstávalo aj chodilo spávať vždy v tom istom čase. Ráno by malo mať dostatok pokojného času na rannú hygienu a výživné raňajky. Večer by sa jeho rutina mala končiť príjemným teplým kúpeľom alebo sprchou a čítaním knižky na dobrú noc. Rozhodne by nemalo tráviť čas do neskorých nočných hodín na počítači alebo smartfóne. Oveľa lepšie sa mu bude zaspávať, keď si bude túliť svoju obľúbenú hračku.

Pestrá strava. Základom zdravia dieťaťa je jeho pestrá a nutrične vyvážená strava. Jeho jedálniček by mal obsahovať dostatok bielkovín, komplexných sacharidov a zdravých tukov. Bielkoviny pre deti sú ideálne v podobe hydinového mäsa, rýb a strukovín. Komplexné sacharidy získa z celozrnných produktov a zdravé tuky opäť z rýb (losos), semienok a orechov. Je potrebné dbať na to, aby deti konzumovali dostatok čerstvého ovocia a zeleniny. Treba tiež dbať na ich pitný režim. Ich zdravý jedálniček bude základom celkového zdravia a imunity dieťaťa.

obr_04 (4)

Doplnky výživy. Rovnako ako my, dospelí, aj naši najmenší by mali od jesene do jari užívať prípravky na podporu detskej imunity. V ponuke sú dnes už vitamínové doplnky v cmúľacích pastilkách, tobolkách, rozpustnom prášku či sirupe. Môžete tak dať svojmu dieťaťu presne taký produkt, aký mu najviac vyhovuje a ktorý aj skutočne bez problémov skonzumuje. Skvelým tipom sú napríklad vitamínové lízanky a cukríky, ktoré môžete mať vždy po ruke.

Pobyt na čerstvom vzduchu. Každodenné prechádzky alebo niektorý druh športu by mal byť pre dieťa absolútnym základom a to za každého počasia. Práve vystavovanie sa chladu a poveternostným vplyvom je jeden z faktorov budujúcich našu imunitu.

obr03 (1)

Oblečenie. Čo sa oblečenia detí týka, nič by sme nemali preháňať. Rozhodne by sme mu nemali dávať o jednu vrstvu viac, ako sebe. Dieťa obliekajte rovnako ako seba, vo vrstvách, aby si ich mohlo postupne vyzliekať v prípade, že sa počas dňa oteplí.