Takto ľahko schudnete do plaviek

Ani sa nenazdáme a budeme si obliekať plavky na pláž či na kúpalisko. Zima bola dlhá, kovidová a je možné, že mnohým z nás pribudlo nejaké to kilečko naviac. Vôbec však nie je potrebné zúfať, ale pustiť sa čím skôr do práce na sebe. Pretože my sami pre seba sme tým najdôležitejším projektom. Súhlasíte?

Ako do leta zhodiť do plaviek?

Nik z nás nemá rád drastické diéty a ani my vám ich v žiadnom prípade neodporúčame. Ak máte naozaj nadváhu, je dobré zveriť sa do rúk skúseného výživového poradcu alebo dietológa, pri extrémnej nadváhe je potrebné byť v sledovaní lekára. Ak vám však bude stačiť do plavkovej sezóny zhodiť naozaj len zopár kilečiek, zvládnete to s našimi radami aj sami. Všeobecné pravidlo znie, nechcieť schudnúť príliš rýchlo. Ideálny váhový úbytok je približne 0,5 kg týždenne. Ako to dosiahnuť? Máte hneď niekoľko možností:

Vyskúšajte Intermittent fasting (IF), inými slovami prerušovaný pôst. Ide o spôsob stravovania zahŕňajúci pravidelné krátkodobé pôsty a konzumáciu jedál v kratšom časovom období počas dňa. Vo všetkých metódach platí, že nejete piate cez deviate ale konzumujete skutočne zdravé a nutrične vyvážené jedlá. Medzi jednotlivé metódy IF patrí:

Metóda 16/8: Tento interval zahŕňa 16-hodinové okno bez prijímania potravy a 8-hodinové okno, počas ktorého prijímate potravu. Jedna z možností je dopriať si neskoré raňajky o 10h, obed okolo 14h a večeru o 18h. Iní ľudia preferujú raňajky vynechať, začať obedom o 12h, dopriať si zdravý snack okolo 16h a stravovacie okno zatvoriť večerou o 20h. Počas pôstneho okna prijímajú iba čistú vodu, nesladený bylinkový, zelený alebo ovocný čaj a čiernu kávu bez cukru a bez mlieka. Ženám môže viac vyhovovať interval 14/10. Všetky metódy IF ešte viac umocníte užívaním spaľovača tukov

clanok_lekrenmoja_sk

Metóda 5:2: Tento interval zahŕňa 5 dní v týždni, kedy jete normálne a 2 dni, kedy prijmete za deň len maximálne 500 – 600 kalórií.

Metóda 1:6. Tento interval zahŕňa 6 dní v týždni, kedy jete normálne, avšak zdravo, a 1 deň, kedy držíte 24-hodinový pôst na vode.

Najlepšie je osvojiť si zdravý spôsob stravovania v dňoch bez pôstu a vyhnúť sa celkovému prejedaniu. Do jedálnička doporúčame zaradiť výživové doplnky podporujúce detoxikáciu, napríklad s ostropestrecom a kurkumou.

Sledovanie kalorického príjmu a pohyb. Ak chcete do leta zredukovať svoju váhu, začnite si zapisovať všetko, čo každý deň zjete a vypijete. Možno budete prekvapený/á, čo všetko za ten deň zošrotujete. Zapisovať si môžete napríklad do aplikácie Kalorické tabuľky, do excelovského súboru alebo do obyčajného zošita. Dôležité je, aby ste každý deň prijali dostatočné množstvo bielkovín, sacharidov aj zdravých tukov. Mali by ste sa tiež začať hýbať. To, aký druh športu si zvolíte, necháme výlučne na vás. Môžete začať postupne behať 3x týždenne 5-10 km. Nezabudnite ísť na to postupne, pokojne aj od troch kilometrov a pomaličky kilometre pridávať. Dobré je tiež detoxikovať si z času na čas pečeň a cievy. 

Jedzte vedome. Postupne, ako si budete každý deň zapisovať skonzumované jedlá, uvidíte svoje chyby. Možno zistíte, že konzumujete priveľa jednoduchých sacharidov (biely chlieb a pečivo, koláče, sladkosti) a málo bielkovín (hydinové mäso, losos, strukoviny, vajcia, syry) alebo tukov (za studena lisované oleje, orechy, semienka, ryby). Možno si uvedomíte, že jedlo do seba bezmyšlienkovite hádžete a naučíte sa pri jedení spomaliť. Jesť by ste mali bez sledovania mobilu či televízie, pomaly a vedome. Rozhodne neodporúčame bagetu počas jazdy za volantom. Snažte sa konzumovať pestré jedlá počas dňa a posledné jedlo jesť okolo 18h. Zaraďte do svojho jedálnička dostatok čerstvého ovocia a zeleniny a celozrnných produktov, aby ste prijímali dostatok vlákniny. Tá urýchľuje pohyby čriev, vďaka čomu vám bude lepšie tráviť.

Dajte si tiež pozor, aby ste nešli až na hranu tzv. vlčieho hladu. Radšej si dajte 3 hlavné jedlá a 2 snacky (ovocie, orechy, biely jogurt, smoothie...) ako prísť večer domov z práce a takmer odpadnúť od hladu, vďaka čomu zvládnete skonzumovať všetko, čo vám príde pod ruku. A v neposlednom rade, spite v noci 7-8 hodín. Pretože nevyspaný človek oveľa častejšie dopĺňa cez deň energiu a to najčastejšie prostredníctvom sladkostí.

Prajeme vám radosť zo zdravého jedla na vašom tanieri .-)

clanok_2_lekarenmoja_sk

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie