Zdravé opaľovanie - základ krásnej pokožky

Všetci túžime po bronzovej pokožke vo všetkých odtieňoch pralinkovej čokolády. Najradšej by sme chytili ten najkrajší bronz hneď v prvý deň, ako si ľahneme na plážové ležadlo, k bazénu na kúpalisku či na piknikovú deku rozprestretú na lúke. Viete však, ako spoznáte našinca na dovolenke v zahraničí? Ľahne si hneď po príchode do dovolenkovej destinácie na celý deň na slnko, spáli sa alebo si privodí rovno alergickú reakciu a po zvyšok dovolenky narieka pod slnečníkom. My však na to pôjdeme inak – pomaly, postupne a najmä s rozumom. Súhlasíte?

obrazok 4

 

Máme vôbec chodiť na slnko?

Je obrovský rozdiel medzi 15-20 minútovým pobytom na priamom slnku, čo nám zabezpečí denný prísun vitamínu D, a niekoľkými hodinami na plážovom ležadle za účelom získať čo najrýchlejšie svoj letný bronz. V prípade, že sa chystáme cielene vystaviť pokožku slnku na viac ako len zopár minúť, je nevyhnutné aplikovať prípravok na opaľovanie.

Vráťme sa ešte na chvíľu k spomínanému vitamínu D. Je pomerne náročné získať jeho potrebnú dennú dávku len zo stravy. Najbohatšími zdrojmi vitamínu D, ktoré si môžeme položiť na tanier, sú vajcia, losos, pečeň a červené mäso. Najúčinnejším zdrojom tohto vitamínu, nevyhnutného pre zdravý vývoj organizmu, je však v prvom rade slnečné žiarenie. A preto by sme mali každý deň aspoň na chvíľu vyjsť von, na slnko. Určite poznáte dobre známe: „Kam nechodí slnko, tam chodí lekár.“

obrazok_1

Ako na zdravé opaľovanie?

V prvom rade by sme mali mať na pamäti, že sa nejdeme spáliť ale opáliť. To, že pomaly ďalej zájdeš, platí v prípade opaľovania dvojnásobne. Ako sa teda máme opaľovať zdravo?

obrazok 3

  1. Aplikujte si na tvár aj telo opaľovací prípravok minimálne s SPF 30. V prímorských krajinách a na horách použite SPF 50. Krém, či opaľovacie mlieko alebo olej, si naneste minimálne 15 minút pred odchodom z domu.

  2. Pery ošetrite balzamom na pery v tyčinke rovnako s ochranným faktorom.

  3. Pri dlhodobom pobyte na slnku venujte zvýšenú pozornosť ušiam a nosu.

  4. Na hlavu si nasaďte klobúk alebo šiltovku a na ochranu očí použite slnečné okuliare s UV faktorom.

  5. Striedajte pobyt na priamom slnku a v tieni. Nezabúdajte na to, že sa opálite aj pod slnečníkom či vtedy, keď je slnko za mrakmi.

  6. Dodržiavajte pitný režim.

  7. Jedzte paradajky a melón. Obsahujú veľké množstvo lykopénu, čo je látka, ktorá pomáha predchádzať začervenaniu pokožky vplyvom UV žiarenia.

  8. Vždy opätovne aplikujte opaľovací krém po kúpaní v bazéne alebo v mori. Po kúpaní sa najskôr osprchujte až potom nanášajte opaľovací krém.

  9. Opaľujte sa iba do 11h dopoludnia a opäť až po 16h popoludní.

  10. Používajte upokojujúce prípravky po opaľovaní.

obrazok_2

Nezabúdajte, že nadmerné slnenie vedie k melanómu a rakovine kože, spôsobuje predčasné starnutie pokožky, alergie, poruchy imunitného systému a poškodenie očnej sietnice. Ak by ste mali riskovať spálenie pokožky, zvoľte radšej alternatívu v podobe samoopaľovania.

 

 

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie